ALGEMENE VOORWAARDEN – Brand New Job B.V.
DEFINITIES:
Opdrachtgever: Ieder natuurlijk persoon of rechtspersoon die opdracht geeft tot in deze algemene voorwaarden genoemde diensten.
Opdrachtnemer: Brand New Job B.V. is opdrachtnemer van opdrachtgever met betrekking tot Loopbaanadvies, re-integratie & outplacement coaching en training en hiermee gerelateerde overeengekomen activiteiten, hierna te noemen “BNJ”.
Opdracht: De door BNJ uitgebrachte offerte, voor akkoord getekend door opdrachtgever en opdrachtnemer.
Opleiding & training: De onder de BNJ-formule ontwikkelde opleidingen en trainingen.
Cliënt: Een door opdrachtgever aangewezen medewerker, of een privépersoon (particulier), die door BNJ voor begeleiding is geaccepteerd.
- Algemeen
1.1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en overeenkomst tussen BNJ en opdrachtgever, waarop BNJ deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard en voor zover door partijen niet uitdrukkelijk schriftelijk van deze voorwaarden is afgeweken.
1.2. Van deze algemene voorwaarden afwijkende bedingen en overeenkomsten zijn slechts rechtsgeldig voor zover zij door BNJ schriftelijk zijn bevestigd.
1.3. Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven, de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien er voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
1.4. In afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter zal elk geschil tussen opdrachtgever en BNJ in geval de rechtbank bevoegd is, beslecht worden door de rechtbank in de vestigingsplaats van opdrachtnemer, in dit geval Utrecht.
1.5. Op elke overeenkomst tussen BNJ en opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing.
- Aansprakelijkheid
2.1. BNJ is niet aansprakelijk voor de door opdrachtgever en/of cliënt geleden directe of indirecte schade, behoudens in geval van aantoonbare opzet of grove schuld van BNJ. De eventuele aansprakelijkheid zal nooit het betreffende factuur- en/of contractbedrag overschrijden.
2.2. BNJ aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade, met inbegrip van gevolgschade, bij cliënt, werkgever of derden, die door de cliënt tijdens de begeleidingsperiode of daarna direct en/of indirect wordt veroorzaakt.
2.3. BNJ is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat BNJ is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
2.4. Opdrachtgever vrijwaart BNJ, diens ondergeschikten en aan BNJ gelieerde partijen, voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en die aan opdrachtgever toerekenbaar is.
- Aanvaarding opdracht
3.1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de opdrachtgever de getekende offerte van BNJ schriftelijk aanvaardt.
3.2. De opdracht is een inspanningsovereenkomst, waarbij BNJ garandeert alle haar ten dienste staande middelen tot begeleiding van de cliënt van opdrachtgever optimaal in te zetten.
3.3. Daar waar sprake is van een resultaatgerichte bonus voor het behalen van het vooraf bepaalde resultaat zal deze bonus slechts tot uitkering komen indien dit resultaat daadwerkelijk is behaald. In geval van een malus zal deze slechts tot uitkering komen na het verstrijken van de overeengekomen looptijd van het traject.
3.4. De opdrachtgever en de cliënt verplichten zich vooraf opgave te doen van de fysieke, psychische en andere omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de begeleiding van de cliënt.
3.5. BNJ begeleidt slechts cliënten die hiertoe gemotiveerd zijn; Voldoende eigen inzet en doorzettingsvermogen is een voorwaarde voor acceptatie en voor het beoogde resultaat bij uitvoering van een opdracht.
3.6. BNJ behoudt zich het recht voor om een door de opdrachtgever aangewezen cliënt niet, dan wel onder beperkende voorwaarden, voor begeleiding te accepteren. Wanneer het oriëntatiegesprek of intakegesprek met de cliënt hiertoe aanleiding geeft, zal BNJ de opdrachtgever daarvan direct op de hoogte stellen.
3.7. Indien zich, in aanvulling op, of in afwijking van de informatie die tijdens de oriënterende gesprekken met de opdrachtgever of de cliënt verschaft is, alsnog omstandigheden voordoen of nieuwe omstandigheden bekend worden, die ernstige belemmeringen inhouden voor de uitvoering of de tijdsduur van de opdracht, kan BNJ de begeleiding beperken, tot op een nader te bepalen tijdstip opschorten dan wel beëindigen.
3.8. BNJ heeft het recht om de uit, in 3.6 van deze voorwaarden, genoemde vertraging voortvloeiende extra kosten aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
3.9. BNJ behoudt zich het recht voor een inschrijving voor een training of opleiding zonder opgaaf van reden te weigeren.
3.10. BNJ is gerechtigd een training of opleiding in geval van onvoldoende inschrijvingen uit te stellen of te annuleren.
- Geheimhouding
4.1. Alle partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
4.2. Ook in de gevallen waarin BNJ niet tot geheimhouding is verplicht, zal BNJ de ter kennis gekomen informatie van opdrachtgever of cliënt als vertrouwelijk behandelen.
4.3. De faciliteiten, informatie en diensten van BNJ staan de opdrachtgever en/of de cliënt uitsluitend ten dienste voor persoonlijk gebruik in verband met de eigen loopbaanoriëntatie, coaching en/of opleiding respectievelijk training. Het staat cliënten en/of opdrachtgevers niet vrij een en ander te gebruiken voor commerciële doeleinden, voor publicatie of voor welk ander gebruik ook dat niet in directe zin ligt in de aan BNJ verstrekte opdracht. De door BNJ verstrekte testen, oefeningen en de ter beschikking gestelde documentatie, informatie of adviezen zijn uitsluitend bestemd voor strikt persoonlijk gebruik door de cliënt en/of opdrachtgever.
- Beëindiging
5.1. Met betrekking tot outplacement geldt de begeleiding tot het tijdstip waarop de cliënt een dienstbetrekking heeft geaccepteerd, dan wel voor een andere weg heeft gekozen, zoals zelfstandig ondernemerschap, studie, enz. dan wel door afloop van de vooraf afgesproken duur van de begeleiding.
5.2. Zowel bij loopbaanadvies, coaching, re-integratie als outplacement kan de begeleiding tevens eindigen op het tijdstip waarop de cliënt te kennen geeft de begeleiding door BNJ niet langer te willen aanvaarden, c.q. BNJ de begeleiding heeft beëindigd.
5.3. Bij verstrekken van situationeel advies wordt de opdracht zorgvuldig geformuleerd in de offerte en hierin zal BNJ een prognose van activiteiten en uren weergeven.
5.4. Indien zich omstandigheden voordoen met betrekking tot personen en/of materiaal waarvan BNJ gebruik maakt, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk dan wel bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar wordt, is BNJ bevoegd de overeenkomst te ontbinden.
5.5. Als na totstandkoming van de opdracht de cliënt zich, om welke reden dan ook, terugtrekt of de opdracht eindigt, dan blijven niettemin alle bepalingen van deze overeenkomst tussen partijen bestaan, in het bijzonder de bepalingen ten aanzien van de betalingsverplichtingen van de opdrachtgever.
5.6. Indien de cliënt bij herhaling de afspraken met BNJ niet nakomt, herhaaldelijk zonder opgave van redenen niet op afspraken verschijnt, respectievelijk geen inzet/motivatie (meer) toont, kan dit leiden tot tussentijdse onderbreking of tot definitieve beëindiging van de dienstverlening door BNJ. Alvorens hiertoe over te gaan zal BNJ de cliënt en opdrachtgever schriftelijk informeren.
- Honorarium & betaling
6.1. Na ontvangst van de getekende overeenkomst wordt direct het betreffende honorarium van de opdracht in rekening gebracht.
6.2. Alle geldbedragen afgeleid van de in deze algemene voorwaarden opgenomen bepalingen zijn exclusief BTW.
6.3. Indien er wordt overeengekomen dat de coaching en/of training niet wordt gegeven op het kantoor van BNJ dan worden reiskosten in rekening gebracht ter grootte van 30 cent per kilometer excl. BTW.
6.4. Zodra de medewerker/ privépersoon erin is geslaagd om binnen de overeengekomen termijn met een uitloop van 1 kalendermaand elders ander emplooi te vinden, dan is de bepaling aangaande de bonus betaling direct van toepassing (indien er een bonus/malus regeling is afgesproken in de opdracht). BNJ zal dan direct het bedrag ter hoogte van de overeengekomen bonus in rekening brengen. Deze bonusbetaling geldt ook indien werknemer/ privé- persoon al dan niet in zijn huidige functie binnen het bedrijf van de opdrachtgever of een hieraan gelieerde onderneming een arbeidsplaats accepteert. Indien er sprake is van een malus situatie dan zal BNJ aan het eind van voornoemde periode het overeengekomen bedrag crediteren.
6.5. Bij annuleren van de gereserveerde advies- en begeleidingsuren binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak door opdrachtgever of cliënt, worden deze uren in rekening gebracht. Voor het annuleren buiten de in de vorige zin genoemde termijn geldt een verrekening van 50% van de gereserveerde tijd.
6.6. Indien annulering tot 1 maand voor aanvang van een outplacement, training of opleiding plaatsvindt, worden de door BNJ vastgestelde administratiekosten in rekening gebracht. Bij annulering nadien is het gehele overeengekomen bedrag verschuldigd.
6.7. Betaling dient, conform de factuur, zonder korting of verrekening – binnen 14 dagen na factuurdatum op de rekening van BNJ ontvangen te zijn. Indien hieraan niet wordt voldaan is opdrachtgever in verzuim en vanaf dat moment is opdrachtgever over het opeisbare bedrag 1% rente per maand verschuldigd.
6.8. De vorderingen van BNJ op opdrachtgever zijn onmiddellijk opeisbaar als na het sluiten van de overeenkomst aan BNJ omstandigheden ter kennis komen die BNJ goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen zal voldoen (liquidatie, beslag, faillissement of surseance van betaling van opdrachtgever). BNJ is bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, een en ander onverminderd het recht van BNJ schadevergoeding te vorderen.
6.9. Is de opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van opdrachtgever. In ieder geval is de opdrachtgever het dan geldende incassotarief van de Nederlandse Orde van Advocaten verschuldigd. Indien BNJ aantoont hogere kosten te hebben gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
- Privacy- Algemene Verordening Gegevensbescherming
BNJ werkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Wij houden ons aan de privacyrichtlijnen die zijn opgesteld voor de bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie (EU). Dat betekent dat wij bij aanmelding van een cliënt uitsluitend de naam, woonplaats, telefoonnummer en email adres verkrijgen vanuit de opdrachtgever. Cliënten gaan aan het begin van het traject akkoord met het verwerken van hun persoonsgegevens met als doel om ze naar nieuw werk te begeleiden. Documenten zoals het CV, de Voortgangsrapportage en de Planning en Administratie worden gehost binnen de beveiligde omgeving van Google G Suite.
- Overmacht
8.1. Onder overmacht wordt verstaan alle omstandigheden die de nakoming van de verbintenis verhinderen en die niet aan BNJ zijn toe te rekenen.
8.2. Tijdens de duur van de overmacht situatie worden de verplichtingen van BNJ opgeschort.
8.3. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door BNJ niet mogelijk is, langer duurt dan twee maanden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
8.4. BNJ behoudt zich het recht voor in geval van een overmacht situatie zoals ziekte, stakingen of barre weersomstandigheden, de aanvangstijd of – datum van de werkzaamheden te wijzigen. In geval van langdurige ziekte van een trainer of coach zal BNJ zorgdragen voor deskundige vervanging.
ALGEMENE VOORWAARDEN – Brand New Job B.V. – januari 2020