Medewerkers vinden en behouden die goed passen bij de organisatie blijft een uitdaging in de huidige krappe arbeidsmarkt. Positieve employer branding blijkt effectief om personeelsverloop en tekort te reduceren. De positieve reputatie van werkgevers blijkt de overtuigende factor.
Pre-mobiliteit voor employer branding:
- Zinvol werk doen heeft een positief effect op ons welzijn, toont onderzoek aan. Met toenemend verzuim en arbeidsmarktkrapte verschuift niet voor niets de focus van curatieve en preventieve zorg naar een amplitief beleid. ‘Versterken van wat er is.’
- Pre-mobiliteit blijkt een belangrijk en effectief de vitaliteit van medewerkers te versterken.
- Ook tijdens tweede-spoor en re-integratie trajecten werkt het nog altijd het best om buiten de lijntjes te kleuren en te focussen op wat de medewerkers wél kunnen. Daar ontstaan mogelijkheden en nieuwe energie voor versneld herstel en terugkeren naar werk.
Hoe steun jij jouw medewerkers om zelf regie te nemen in hun welzijn en werkgeluk? Kijk op www.brandnewjob.nl voor mogelijkheden, advies en meer informatie. Meld je aan voor de linkedin nieuwsbrief van @Brand New Job voor het hele artikel en lees maandelijks de laatste updates op gebied van re-integratie, outplacement en pre-mobiliteit.